در دوشنبه‌های استارتاپی رویداد استان‌آپ سمنان چه گذشت؟

این رویداد استانی توسط صندوق نوآوری و شکوفایی و به کارگزاری کارن کراد، طراحی و برگزار شده است. استان آپ، ترکیب رویداد پیوند و رویداد دوشنبه‌های استارتاپی است که پیش از این تنها به استان تهران اختصاص داشت. استان‌آپ سمنان با همراهی پارک علم و فناوری استان سمنان و صندوق پژوهش و فناوری این استان برگزار گردید

در رویداد استان آپ سمنان، ۹ تیم استارتاپی در بخش دوشنبه استارتاپی به ارائه پرداختند که به شرح زیر است:

اولین ارائه جهت جذب سرمایه گذار در بخش دوشنبه استارتاپی: فناوران نیروی شاهوار

بومی‌سازی کانداکتورهای مسی با پوشش نقره به روش الکتروپلیت

سرمایه درخواستی: ۷ میلیارد تومان

بازار هدف:

  • صنایع فلزی وزارت دفاع و سازمان صنایع دریایی

در ساخت کانداکتورهای کابل‌های کاربردی در صنایع هوایی و نظامی از مس با پوشش نقره استفاده می‌شود. نیاز کشور به این گروه از سیم و کابل تا قبل از سال ۱۳۹۸، از طریق واردات تامین شده است. نقش شرکت فناوارن نیروی شاهوار در فرایند بومی‌سازی، طراحی و مشاوره طرح و در نهایت واردات قطعات پیچیده‌ای بود که در ساخت ماشین‌های تولید کاربرد دارد.

دومین ارائه جهت جذب سرمایه گذار در بخش دوشنبه استارتاپی: کربن فعال نوین (NAC)

استفاده از شاخه‌های هرس‌شده درختان انگور جهت تولید کربن فعال باکیفیت در مقیاس آزمایشگاهی جهت کاربردهای صنعتی

سرمایه درخواستی: ۸ میلیارد تومان

بازار هدف:

  • مجتمع‌های تصفیه آب و پساب
  • صنایع محصولات دارویی و بهداشتی
  • صنایع غذایی
  • صنایع نفت، گاز و پتروشیمی
  • صنایع باتری سازی
  • صنایع موشکی و هوا فضا

در این طرح، هدف تولید محصولی با ارزش افزوده بالا از ضایعات شاخه انگور است که کاربردهای صنعتی متعددی در حوزه انرژی و محیط زیست دارد. این تیم موفق به تولید کربن فعال با تخلخل بسیار بالا شده‌است. میزان درصد تخلخل تولیدی در این محصول نسبت به نمونه¬های مشابه داخلی و خارجی بالاتر بوده و کیفیت آن از لحاظ ویژگی¬های مورد نیاز (مثل سطح ویژه و حجم حفرات)، قابل رقابت با نمونه¬های خارجی است.

سومین ارائه جهت جذب سرمایه گذار در بخش دوشنبه استارتاپی: فناوران گوهر شرق (هادیتک)

تولید پلیت باتری ساکن دیپ سایکل

سرمایه درخواستی: ۱۵ میلیارد تومان

مشتریان کلیدی:

  • بانک‌ها
  • بیمه‌ها
  • سازمان‌ها
  • مخابرات
  • ادارات برق
  • حمل‌ونقل‌های ریلی
  • همچنین صادرات به کشورهای همسایه

مهم‌ترین رکن باتری‌های سرب اسیدی، صفحات مثبت و منفی است که به عنوان الکترود در محلول الکترولیت عملیات تولید الکتریسیته را انجام می‌دهد. باتری‌های دیپ سایکل که در سیستم‌های خورشیدی و تجهیزات کشنده برقی نظیر خودروها وموتورسیکلت‌های برقی استفاده می‌شوند دارای یک ترکیب خاص از مواد فعال هستند که برروی شبکه‌های سربی مالیده شده و طی مراحل خاصی عمل‌آوری می‌شوند. هدف از این طرح تولید پلیت جهت باتری‌های ساکن و باتری‌های خورشیدی است که در کشور مورد نیاز کارخانجات مونتاژ باتری است و شرکت فن‌آوران گوهر شرق خود به عنوان یک مونتاژ کار باتری یکی از مشتریان این محصول است.

چهارمین ارائه جهت جذب سرمایه گذار در بخش دوشنبه استارتاپی: کاویان صنعت شاهوار

دستگاه آسیا سیاره ای با گیربکس دو محوره

سرمایه درخواستی: ۲ میلیارد تومان

مشتریان کلیدی:

  • کلیه‌ی صنایع نیازمند به نانو مواد
  • مراکز آموزشی، دانشگاهی و پژوهشی

محصول این شرکت، یک دستگاه آسیا سیاره‌ای بال‌میل است که د ر آن از گیربکس دومحوره با شفت دوگانه استفاده شده است. این گیربکس منجر به کاهش ۵۷/۵% وزن، کاهش ۲۳/۴% در ابعاد دستگاه و کاهش ۳۰% در هزینه‌های ساخت نسبت به نمونه‌های موجود شده است.

پنجمین ارائه جهت جذب سرمایه گذار در بخش دوشنبه استارتاپی: مهسان فراز تجارت قومس

ایجاد بستر متمرکز ارایه خدمات حمل و نقل برای توسعه کسب وکارهای خانگی و انبوه (تجارت الکترونیک)

سرمایه درخواستی: ۱ میلیارد و ۷۶۰ میلیون تومان

مشتریان هدف:

  • کسب و کارهای اینترنتی
  • ارایه‌دهندگان خدمات حمل و نقل و لجستیک
  • مصرف‌کنندگان نهایی کالا و خدمات

هدف این محصول توسعه بستر متمرکز نرم‌افزاری برای ارائه انواع خدمات حمل و نقل و لجستیک شامل پست، تیپاکس، باربری و خدمات نوظهور حمل و نقل مانند اسنپ باکس، پارسی پست و …. جهت ارایه بسته‌ای جامع به مشتریان کسب کارهای اینترنتی است. در جهت طراحی و تولید این بستر جامع، انواع خدمات پستی در قالب فروشگاه اینترنتی و پنل ثبت مرسولات پستی، پیاده‌سازی و در اختیار کسب و کارها قرار گرفته است.

همچنین امکاناتی مانند ربات‌های سفارشگیر، فروشگاه کارتن و ارایه روش‌های بسته‌بندی بهینه و کامل، چاپ تمبر و لوگوی فروشگاهی، ارایه و مشاوره پلن‌های تبلیغاتی به فروشگاه‌ها نیز در این بستر اجرا شده است.

ششم ارائه جهت جذب سرمایه گذار در بخش دوشنبه استارتاپی: شرکت زیست فناوری دانژه

تولید و تکثیر گونه‌های گیاهی از طریق کشت بافت به منظور بیابان‌زدایی

سرمایه درخواستی: ۷۰۰ میلیون تومان

بازار هدف:

  • سازمان منابع طبیعی
  • جهاد کشاورزی
  • کشاورزان سراسر کشور
  • این محصولات قابلیت صادرات به کشورهای کویری و حوزه خلیج فارس را داراست.

گونه‌های گیاهی درخت عناب، درخت ارس و درخت تاغ، تکثیر بسیار سخت و رشد اندکی در حالت طبیعی دارند و به منظور بیابان‌زدایی گزینه مناسبی هستند. تکثیر و تولید این گونه‌های ارزشمند از طریق کشت بافت گام مهمی در راستای بیابان زدایی ومقابله با کمبود منابع آب کشور است.

هفتمین ارائه جهت جذب سرمایه گذار در بخش دوشنبه استارتاپی: نوفناوران میناب طوس

تولید میکرو نانو حباب

سرمایه درخواستی: ۱۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان

مشتریان هدف: 

  • شرکت‌های تصفیه آب و فاضلاب
  • مزارع پرورش ماهی و میگو

شرکت نوفناوران میناب طوس تولیدکننده دانش‌بنیان مولدهای میکرو-نانو است که برای هوادهی موثر در تصفیه آب و فاضلاب و همینطور اکسیژن‌رسانی به آبزیانی مثل میگو و ماهی قزل‌آلا کاربرد موثری دارد. کاربرد بسیار جدید آن هوادهی به گیاهان در کشت خاکی و هیدروپونیک است که باعث ارتقای کیفی محصول و افزایش محصول می‌شود.

هشتمین ارائه جهت جذب سرمایه گذار در بخش دوشنبه استارتاپی: فاراد ژنراتور

تولید آرمیچر ۵/۴ تن معدنی ( موتورdc )

سرمایه درخواستی: ۱ میلیارد تومان

بازار هدف:

  • معادن ذغال‌سنگ

شرکت فاراد با ورود به این حوزه شروع به ساخت آرمیچر لوکوموتیو ۵/۴ تن (آرمیچر۸ کیلو وات) نمود که ابتدا یک نمونه تولید شد و پس از گرفتن نتیجه مثبت ساخت ارمیچر با بستن قرارداد با شرکت‌های تراشکاری انجام شد که با رشد شرکت و تکمیل کلیه تجهیزات در زمینه ساخت آرمیچر توانست هزینه‌های تولید را کاهش و سرعت را افزایش دهد.

نهمین ارائه جهت جذب سرمایه گذار در بخش دوشنبه استارتاپی: پیشرو افزار و تحلیل داده کار سازگان

سرویس تحلیل رفتار کاربران آنلاین وب متریک

سرمایه درخواستی: ۹ میلیارد تومان

بازار هدف:

  • صاحبان کسب‌وکارهای آنلاین
  • دیجیتال مارکترها

سرویس وب متریک، امکان رهگیری حرکت کاربران روی وب‌سایت را فراهم نموده و با ارائه تحلیل‌های مبتنی بر رفتار کاربران، امکان مدیریت کاربران و مشتریان را جهت افزایش فروش مبتنی بر استراتژی بازاریابی وبسایت فراهم می‌آورد.

باید توجه داشت مجموعه رویدادهای دوشنبه‌های استارتاپی به منظور برقراری ارتباط میان تیم‌های استارتاپی و طرح‌های سرمایه‌پذیر و سرمایه‌گذاران فعال در حوزه زیست‌بوم استارتاپی کشور تدارک دیده شده است و تا به حال تیم‌های متعددی، طرح‌های خود را در این سلسله رویداد، به سرمایه‌گذاران معرفی کرده‌اند.

در این برنامه، استارتاپ‌ها و دارندگان طرح‌های سرمایه‌پذیر، طرح و مدل کسب‌وکار خود را به عاملان سرمایه‌گذاری صندوق نوآوری و شکوفایی معرفی می‌کنند. در صورتی‌که یکی از عاملان سرمایه‌گذاری صندوق نوآوری و شکوفایی، پس از ارزیابی و تایید طرح و مدل کسب‌وکار، تصمیم به سرمایه‌گذاری جسورانه روی آن طرح بگیرد، صندوق نوآوری و شکوفایی می‌تواند تا هشتاد درصد سرمایه جسورانه مورد نیاز آن استارت‌آپ یا طرح سرمایه‌پذیر را تامین کند. به عبارت دیگر، در این برنامه، صندوق نوآوری و شکوفایی تلاش می‌کند در تامین سرمایه جسورانه به عاملان خود کمک کند. عاملان صندوق نوآوری و شکوفایی دراین برنامه صندوق‌های پژوهش و فناوری و صندوق‌های جسورانه بورسی هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *