معرفی شرکت های دانش بنیان (شرکت تجیران)

شرکت تجیران در سال ۱۳۵۳ با نام میکروماسیون و با هدف واردات و صادرات کالاهای برق و الکترونیک تأسیس و در سال ۱۳۵۸ شرکت میکروماسیون بنام تجیران  یعنی (تجارت ایران) تغییر نام داد.
با توجه به تفکر و اهداف مدیران شرکت برای تولید محصول ایرانی از یک سو و نیاز جامعه ی صنعت رو به توسعه ی برق و الکترونیک در کشور از سوی دیگر عاملی گردید تا تولید ابزار پایه ی مورد نیاز صنعت فوق در دستور کار مسئولین شرکت قرار گیردو بر این اساس در سال ۱۳۶۵ موافقت اصولی تولید هویه برقی و قلع کش از وزارت صنایع و معادن دریافت و سپس کارخانه تجیران بعد از تولید آزمایشی در دهه فجر سال ۱۳۶۶ شروع به بهره برداری رسمی نمود.
شرکت تجیران برای سهولت کاری و هم چنین تعهداتی که برایش متصور بوده و می باشد محل ثبت شرکت را در تاریخ ۲۵/۶/۱۳۶۶ از تهران به سمنان تغییر و تحت شماره ی ۶۹۶ در اداره ثبت شرکتها و مالکیت صنعتی سمنان ثبت نمود.
شرکت تجیران توانست بعلت تعهدات قلبی مدیران خود به مشتری مداری و کیفیت محصول تولیدی خود از همان شروع تولید موفقیت چشمگیری را در کشور کسب نماید و بدنبال این موفقیت در سال ۱۳۷۰ و ۱۳۷۱ بیش از ۲۵ % از تولیدات خود را به کشورهای منطقه و آلمان صادر نماید.

بدلیل مشکلات نداشتن استاندارد اجباری هویه در داخل کشور و تولید زیر زمینی و واردات بی رویه هویه و قلع کش های ارزان قیمت عاملی گردید تا تجیران در تولید محصولات خود بازنگری نماید و بر این اساس و آینده کارخانجات خودروسازی آرام آرام برنامه ریزی خود را به سوی قطعات خودرو تغییر داد، بطوریکه در سال۱۳۷۹ با اخذ طرح توسعه در زمینه قطعات خودرو عملا بعنوان تولید کننده قطعات خودرو مطرح گردید.
در حال حاضر در زمینه قطعات اتوبوس و هم در زمینه قطعات سواری فعالیت چشمگیری را شروع نموده است و با عقد قرارداد با شرکتهای ساپکو – سازه گستر – مهرکام پارس ، همکاری همه جانبه ایی را با آنها دارد.
این فعالیتها و پیشرفت ها میسر نبود مگر در سایه ی مطالعه، برنامه ریزی، طراحی، توسعه، و آینده نگری و الزام به داشتن تعهداتی هم چون مشتری محوری، کیفیت، قیمت مناسب، تحویل بموقع، بهره وری در واحد با آموزش های به هنگام و بروز و ایجاد بستر لازم برای رشد و نوآوری پرسنل و همکاران خود در واحد و رضایتمندی آنها.

امیر حسین آشوری ۱۳۹۸/۰۷/۰۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *